Het bestaansrecht van de CB500X steunt op een eenvoudige formule: een vinnige, gevestigde tweecilinder met bruikbaar koppel onderin die toch stevig in toeren kan gaan, gepaard met een chassis dat een uitermate comfortabele baanligging garandeert doorheen de stad en op de snelweg. Dat alles verpakt in een unieke, eigen adventure-stijl
Moeiteloos transformeert de CB500X van dagelijks woon-werkvervoer naar kilometervreter voor weekendtrips. De lange veerweg absorbeert oneffenheden in de weg, een breed stuur zorgt voor goed beheersbare controle en de rechte rijpositie zorgt voor comfort én goede zichtbaarheid voor de rijder. Met andere woorden: de CB500X is een allrounder, in elke zin van het woord.
In 2016 volgde een eerste grote update en werd de CB500X voorzien van een grotere benzinetank, meer windgeleiders en een groter windscherm. Ook kwam er LED-verlichting, instelbare veervoorspanning en een verstelbare remhendel. In 2019 volgde een herziene versie met een meer gesofisticeerde adventure-uitstraling, een beter motorblok en een verbeterd chassis. Zo onderstreepte Honda de veelzijdige inzetbaarheid van de CB500X en versterkten ze de X-factor van deze lichtgewicht avonturier. Een motorblok dat voldoet aan de EU5-normen volgde in 2020.
De CB500X bewijst nu reeds bijna tien jaar zijn populariteit. Het 2022-model is voorzien van hoogwaardige ophanging vooraan dankzij de Showa 41 mm SFF-BP USD-voorvork en dubbele remschijf vooraan. Andere updates zijn te vinden in de lichtgewicht swingarm, nieuwe wielen en enkele detailaanpassingen zoals treffende nieuwe kleuren en graphics.
Geschikt voor A2 rijbewijs.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |